LIBER MMM - подредено... - Форум за магия и окултизъм

Събота, 03.Dec.2016, 0:20 AM

Здравейте Гост | RSS
Магията - практика и самоусъвършенстване

Начало | LIBER MMM - подредено... - Форум за магия и окултизъм | Регистрация | Вход

[ Ново във форума · Потребители · Правила · Търсене · RSS ]
Page 1 of 212»
Forum moderator: theshadow 
Форум за магия и окултизъм » Отворена дискусия » ХАОС МАГИЯ » LIBER MMM » LIBER MMM - подредено...
LIBER MMM - подредено...
theshadowDate: Tuesday, 16.Aug.2016, 3:55 PM | Message # 1
Админ-ДИКТАТОР
Group: Администратори
Messages: 4807
Reputation: 86
Status: Офлайн
В LIBER MMM работата ще се стартира с техники за контрол над мисълта, основи на хаос магията -  ритуал, сигили, осъзнато сънуване и поне една система за гадаене....

Самото Liber MMM не е с произволно значение... Liber - от лат. - книга... А следното- МММ - е от англ. Magical trance, Mind control,  Metamorphosis... На български- магически транс, контрол над ума, метаморфоза...

По темата последователно ще поствам материали и техники за работа...


Познанието е само за тези, които са готови да жертват време и усилия, за да се сдобият с него.
 
theshadowDate: Сряда, 17.Aug.2016, 10:21 AM | Message # 2
Админ-ДИКТАТОР
Group: Администратори
Messages: 4807
Reputation: 86
Status: Офлайн
Тъй като практикумът е ориентиран към начинаещи в хаос магията, преди да се заемем с хаос магията, ще дам малко предисловие и теория- на основното, което трябва да се знае за хаос магията... Защото не е хубаво да се занимава човек с дадена магическа система, без да знае елементарни неща за това кой я е създал, каква е историята и прочие.

Кратка история на хаос магията

Хаос магията е една от най-новите магически системи. Създадена е в средата на 20 век от англичанина Остин Озман Спеър (1886 — 1956), който по занятие бил художник. От там са и увлеченията му по сигилите- те не са негова измислица (сигилите са с доста векове по-стари като система), но той определено ги е доразвил, като се е разграничил от познатите до онзи момент символни системи.

Остин Спеър е членувал в два ордена (A.·.A.·. на Кроули и в "Златна зора") , преди да създаде своя култ Zos Kia. Някои го възприемат като ученик на Кроули. Самият култ Zos Kia доста дълго време бил световно неизвестен и никой не се интересувал от него. Хаос магията добива популярност едва в края на 20 век.

Като идеи по отношение на магията Спеър не е много оригинален- почти няма свои авторски разработки и приносът му се състои по-скоро в начина на сглобяване на парчетата от различни магически системи от преди него и доразвиването на някои от по-древните идеи, осъвременяването им. Силно е бил повлиян от източния мистицизъм и от раджа йога.

Едно от понятията, които Спеър често употребява е Киа. То е образувано от японската дума Ки- енергия. Значението на Киа е взето едно към едно от Лао Дзъ. Каквото е писал Лао Дзъ за Дао, то същото Спеър го преписал и залепил като определение за Киа.

В последствие създаденото от Спеър е доразвито и различни автори почват да си правят произволни тълкувания на това какво е Киа, които варират от приемането на Киа за душа, та до слагането на знак за равенство между Киа и Хаос.

Заслуга на Спеър е, че е оставена възможност човекът сам да избере какво най-много му подхожда... Което пък е и причината по-късните автори, пишещи на тематика хаос магия, да добавят свой собствен поглед върху хаос магията.

В един момент се нарояват много групи и ордени, обявяващи себе си за наследници на култа Zos Kia.

В САЩ през 60-те години уиканци решават, че повече не са уиканци и се себенаричат "Кръг на хаоса". Издават разработки върху ритуали на хаоса, които са всъщност леко преработена уика.

По някое време се появява и църква Ka'atas, основана от Джулиан Уилд (наричащ себе си Войн на Хаоса), която също се асоциира с хаоса и издава Гримоар на хаос магията. В тази църква основните занимания са смес от уика, кабала, шаманизъм, дзен и тибетски тантрически будизъм.

"Илюминатите на Танатерос" (IOT) са създадени през 70-те години на 20 век, като се отделят от О.Т.О. и се обявяват за наследници на Zos Kia и A.·.A.·. Там членува Питър Карол, който споменавам, понеже практикумът е базиран на неговите  "Liber Null" и "Psychonaut".

Eдна от основните парадигми в хаос магията е, че самата Вселена всъщност не е толкова подредена реално, а е хаос... Залагането на хаоса е нещо като опит да се обоснове мнение, че процесите във Вселената не може изцяло да се опишат със средставата на математическото познание... И е така... До някъде... Реално погледнато- математическото познание чудесно си се допълва от нематематическото такова без да е наличен някакъв конфликт между двете...

Най-голям принос за поставянето на концептуалните основи на хаос магията имат разработките на Питър Карол, Фил Хайн и Рей Шеруин.

Автор: The Shadow


Познанието е само за тези, които са готови да жертват време и усилия, за да се сдобият с него.
 
theshadowDate: Сряда, 17.Aug.2016, 4:40 PM | Message # 3
Админ-ДИКТАТОР
Group: Администратори
Messages: 4807
Reputation: 86
Status: Офлайн
Сигили

Думата "сигил" произхожда от латинското "sigillum", което означава "печат". Пентаграмът е вид сигил. Християнският кръст се води за сигил. Сигилите по принцип могат да бъдат геометрични фигури, астрологически знаци, алхимически символи, знаци на божества и какво ли не още. Сигилите често се използват и като емблеми на разни магически общества.

Сигилите могат да се използват като части от или директно като амулети, талисмани. Стават и като средство за медитация.

В западната магия сигилите са свързани със система, посредством която може да се връщат към живот духове и божества. Сам по себе си сигилът не може да извиква духове. Той служи за физическо средство, с помощта на което магът достига нужното му състояние на духа. В сигилите са зашифровани тайните имена на духове и божества, различни за всеки маг. Счита се, че когато магът извиква дух или божество, той може да го управлява, слагайки сигила в огън или удряйки го с меча, който използва при магията. Всичкото това като схващане за сигилите от миналото- са остарели суеверия.

На сигилите може да се припишат много сложни значения особено в неомагическите течения в днешно време.

Днес сигилите се възприемат като замисъл, който чрез рисунка в концентриран вид представлява определено желание, идея или концепция и на тази база се създава магия. Основният процес в сигил-магията, който днес се среща благодарение на Остин Озман Спеър, може да се раздели на приблизително следните шест фази:

-> Заявяване на намерението

Както подсказва и самото име, целта на тази фаза е да се изясни намерението, т.е. какво точно се цели (за постигане на обикновени неща, като например да се убедите, че можете да научите нещо, сигилите вършат не лоша работа). Идеята е, че колкото по-добре е изяснено намерението, толкова е по-вероятно да се достигне до желания конкретен краен резултат. Желанието да се изобрази чрез сигил идва като породено от ситуацията, според която човек прекалява със страха от неуспеха при обикновения акт на искане, т.е. налице е задействана на несъзнавано равнище воля да не се осъществи желанието, която действа като един вид спирачка.

-> Търсене на начини за постигането му

Това е моментът на голямото мислене. След като крайната цел вече е формулирана, нужно е да се знае как тя ще бъде достигната. Начинът, по който целта ще бъде достигната трябва да е реален и осъществим. Не бива да се очаква, че нещо ще вземе да се спусне по неведоми пътища и да свърши каквото и да било. За съжаление Вселената не предлага такива екстри.

-> Свързване на намерението със символичен носител


Това е моментът на изработването на сигила. Съществуват няколко различни начина да бъде изработен един сигил.

- Словесен метод. На лист хартия се записва намерението, респ. желанието. Драскат се повтарящите се букви. Преписват се които букви остават неповтарящи се и от тях се прави йероглифче в свободен стил според както дойдат съчетанията.

- Образен метод. На лист хартия се рисува намерението. Може да бъде включително цяла цветна картина или просто драскане. Ограничения в това отношение няма.

- Мантрично-заклинателен метод. На лист хартия се изписва намерението. И буквите му се пренареждат, докато не почне да звучи като някакъв непознат език, който да се хареса.

-> Празнота

Достигане до хармония със себе си. Празнотата е петият елемент, характерен за японската култура, който съдържа всичко останали елементи (стихии) и свързва всичко в едно. Това е хармонията. Хармонията не се свързва задължително с баланс. Хармонията не се свързва и със симетрията. Хармонията е едно цяло. Хармонията е синхрон. Хармонията е истинското разбиране на нещата. Хармонията просто е.

-> Изгаряне на сигила

Сигилът може да бъде изгорен просто така или да бъде изгорен ритуално, като няма специален ритуал за горене на сигили - какъвто се направи, такъв.

-> Забравяне на сигила

Приема се, че сигилът се е задействал и затова той се забравя от съзнанието, като не се мисли за него. На несъзнавано равнище обаче всичко се помни и по този начин се получава една подкрепа и увереност при осъществяването на намерението.

Нищо от описаното от Остин Спеър не е задължително освен едно- да се сведе символа от сигила до несъзнаваното, за което всъщност разни начини и може да се избере кой да е от тях, който се стори подходящ...

Автор: The Shadow


Познанието е само за тези, които са готови да жертват време и усилия, за да се сдобият с него.
 
theshadowDate: Петък, 19.Aug.2016, 2:06 PM | Message # 4
Админ-ДИКТАТОР
Group: Администратори
Messages: 4807
Reputation: 86
Status: Офлайн
Давам следващият материал, за който приключи със сигилите, да го има, да не скучае... Т.е. който когато приключи със сигилите- продължава с техниките за контрол над мисълта, които ги споменах в началото на темата...

Техники за контрол над мисълта.

Техниките за контрол над мисълта, които ще бъдат представени по-долу, са на база разработените такива от Питър Карол и променени от мен с цел да са безопасни, тъй като това, което П. Карол предлага на места, е опасно за физическото здраве. В същото време при правилното им усвояване- тези техники са важни за овладяването и контролирането на трансовото състояние, което пък е основа за по-нататъшните занимания с магия.

Техниките преливат от една в друга и се правят в рамките на едно упражнение, продължителността на което е според зависи опита с трансови състояния. За начинаещи- може да отнеме примерно час-два, а за хора с повече опит- 15 минути са предостатъчни (за повече няма смисъл).

Важат правилата за безопасност при работа с трансови състояния, които напомням, че са следните- упражненията се правят само в добро физическо здравословно състояние (ако има настинка или друго- пропуска се упражняването), на добре проветрено място, в удобна поза, а ако е по-хладна стаята - с увиване в подходящо одеяло или с обличане в по-топли дрехи, тъй като телесната температура пада. При наличие на ниско кръвно- преди това е полезно да се изпие или чаша солен айрян, или да се изяде шоколад, за да се избегнат проблеми. Изобщо- хората с проблеми с кръвното, трябва да подходят внимателно при изпълняването на какви да е упражнения, свързани с трансови състояния, тъй като се променя сърдечната дейност.

Неподвижност.

Започва се със състоянието на неподвижност. Изискване на Питър Карол е позата да бъде удобна. Както подсказва името- целта е да се постигне пълна неподвижност- в началото за начинаещи- поне за 5 минути. Не трябва да има мисли в главата по време на състоянието на неподвижност. След това се преминава към регулиране на дишането.

Дишане.

В българския превод на Liber Null- посоченото упражнение за дишане по начина, по който е посочено, може да докара проблеми с дробовете, а при по-упоритите и редовните в изпълнението на този вид дишане- проблемите може да обърнат на пневмония. Допускам и вариант за неточен превод, защото в края на изречението е указано, че не трябва да има мускулно напрежение и усилие при изпълнението на техниката, но нямам поглед върху оригиналния текст.

Описвам техниката за дишане такава, каквато трябва да бъде, за да е безопасна за здравето, плюс обяснения кое не е безопасно и защо.

Началото на изречението в книгата на П. Карол описва- дишане с целия капацитет на дробовете- то обаче е опасно. Диша се задължително с около 70% от капацитета на дробовете, като не трябва да има мускулно напрежение и усилие. Ако се диша с целия капацитет на дробовете, т.е. 100%- тогава белият дроб не остава разхлабен, ще го има задължително мускулното напрежение и усилието... Това не е здравословно, защото напрежението в мускулите на гърдите ще попречи на свободната циркулация на въздуха и ще затрудни усвояването на кислорода. Без достатъчно кислород, умът става разсеян, а проблемите с дробовете ще стартират, защото е дишано неправилно.

Когато се изпълнява дишането, не трябва да се вдишва и издишва дълбоко и до край.

С времето броят на вдишванията и издишванията се разрежда. Това разреждане на дишането не трябва да се прави и предизвиква умишлено в никакъв случай. Ако е умишлено спирано и разреждано дишането, то не се доставя необходимото количество кислород към мозъка- това ще започне да убива клетките в мозъка и то необратимо, като признак за смъртта на мозъчни клетки е замаяността. Не бива да се бърка замаяността с изпадане в транс- различни неща са. Ако се появи наличие на замаяност в следствие на естествено разреденото дишане, то дишането трябва да се задвижи умишлено да е по-начесто.

Немислене.

Още на частта с неподвижността следва да е постигнато състоянието на немислене, но сега, когато дишането е под друг ритъм, е възможно отново да настъпи появата на разни мисли. В такъв случай е необходимо да се отдели време да се постигне немисленето пак, в случай, че се е изплъзнало. Това е от значение за транса- мисленето пречи на изпадането в трансово състояние. Може да се мисли отново чак когато човек вече е в трансовото състояние, но не и докато то все още не е установено.

Магически транс.

В случая става въпрос за състояние на медитация или автохипноза. Това е едно работно състояние на транс, което служи за основа на последващи дейности. В началото се почва с лесни неща, като видове концентрации, визуализации и в последствие се усложнява.

В състояние на магически транс се упражняват видовете концентрации.

Концентрация, в смисъл на съсредоточаване на мисъл-воля за постигане на определена цел. Като процес и изпълнение, това означава да се „изключи” всичко останало и сепостигне съсредоточаване изцяло и единствено в мисъл-волята, с която се работи в момента. Ако липсва концентрация липсва фокусирана цел.

Този процес може да се сравни с обектив на камера, който е разфокусиран. Ако не се нагласи фокуса, снимката ще е размазана.

Ролята на концентрацията в магията е аналогична на фокусирането на обектива - тя фокусира мисъл-волята върху целта.

Ето видовете концентрации, упражняването на които е препоръчано от П. Карол, с моите обяснения върху тях.

Концентрация върху обект.

П. Карол предлага да се гледа с втренчен поглед в един обект, при което да се задържи транса, защото така вещерите развивали т.нар. "лоши очи", което обвързва непонятно защо с началото на техника за извличане на информация от обект. Всъщност не е задължително погледът да е точно втренчен, ако ще се говори за техника за извличане на информация от обект. А ако някой държи да гледа лошо- не му е нужно състояние на транс, за да го прави. Така че аз препоръчвам упражнението да е във вида - да се гледа даден предмет без излишно втренчване и напрягане на погледа и целта да е да се задържи трансовото състояние. Това- като основа за по-нататъшно усвояване на техника за извличане на информация от обект.

Концентрация върху звук.

Тази техника е подобна на техниката за концентрация върху обект. Единствената разлика е, че концентрацията е върху звук. П. Карол предлага да се казват мантри, сред тях и АБРАХАДАБРА (ако някой иска да изглежда като идиот- точно тази мантра ще му свърши чудесна работа- думата "абраХадабра" е преиначена от Кроули и той е повлиял, че да попадне в обсега на техниката на Карол, а самата дума е ползвана доста време от шарлатани с цел мошеничества). Аз предлагам да се избере или подходяща музика, или подходящи мантри. Целта си остава същата- да се запази трансовото състояние, докато тече концентрацията върху звуците.

Концентрация върху образ.

Другото име на концентрацията върху образ е визуализация. В основата на визуализацията е въображението, което – условно – може да се нарече творческа функция на ума. Чрез въображението се създават в ума разни „неща”.
Трябва обаче да се прави разлика между въображение и фантазиране. Да – и двете са творческа проява на ума. Съществената и важна разлика е в това, че в основата на въображението е образната представа, която е свързана единствено с реалността. Фантазирането много прилича на въображението, само че като процес то няма връзка с реалността. Разбира се, фантазирането също има своето място в магията, по-конкретно в магията на илюзията, но аз лично не препоръчвам фантазирането да се използва от начинаещи- вредите от неправилната му употреба са повече, отколкото ползите.

Идеята на визуализацията изключва фантазирането. Следва да има стриктно придържане към реалността, защото съзидателната визуализация е ментален труд, целящ да даде контрол над реалността.

Метаморфоза.

В хаос магията това е средство за настройване на ума в определено състояние. Същността на метаморфозата е умишлено да се предизвикват в ума различни психични състояния. Всяко психично състояние може да се възпроизведе в ума и използва в дадената техника. П. Карол има предпочитание към възпроизвеждането на емоцията на смеха и на безинтереса, считайки, че те са средство за защита срещу психични заболявания. Но всъщност, това, което в магията пази от психични заболявания- е твърдото придържане към реалността. Техниката за метаморфозата е опасна, ако се забрави каква е реалността.

Автор: The Shadow


Познанието е само за тези, които са готови да жертват време и усилия, за да се сдобият с него.
 
theshadowDate: Събота, 27.Aug.2016, 8:54 AM | Message # 5
Админ-ДИКТАТОР
Group: Администратори
Messages: 4807
Reputation: 86
Status: Офлайн
Основи на хаос магията

Според Питър Карол след като се овладеят магическият транс и метаморфозата, вече може да се говори за започването на заниманията с магия. В основите на хаос магията той залага усвояването на четири неща- ритуал, сигили, осъзнато сънуване и поне една система за гадаене. Сигилите вече сме ги минали, до колкото там няма нещо сложно. В нашия случай на база избор на потребителите на форума, ще бъде разгледана следната система за гадаене: карти таро.

Продължаваме по реда...

Ритуал

Ритуалът в никоя магическа система и в хаос магията включително- не е магия. Той има само една цел- да подготви съзнанието за магическия транс, а ако има някакви страхове- може да послужи те да бъдат овладени (в хаос магията за целта има т.нар. прогонващ ритуал). Поради тази причина няма значение как ще изглежда ритуала. Може да се направи буквално всичко- примерно да се подскача на един крак с моливче в ръка (стига някой това да го влече) и след това да използва магическия транс, за да създаде магия- и всичко това да е успешно. Ето защо и описаният от П. Карол ритуал в книгата му, е съвсем произволен и базиран на по-стари традиции.

Уточнявам, че не всеки транс, в който попада съзнанието, е служещ за създаването на магия. Трансове от типа на медитация и автохипноза водят единствено до собственото съзнание. Трансът, който се използва за магия, трябва да е достъпил до реалността (не е точно обяснение, но не се сещам за по-добро). Това е важно, за да се избегне попадането в медитативен транс или в автохипноза, превключването на фантазия и вкарването във филми в резултат объркването на фантазията с реалност. Дали трансът е магически, т.е. е достъпил реалността, се научава като се проверява реалността- ако отговаря на реалността, значи всичко е направено коректно.

Давам пример - понеже е засегната система за гадаене. Целта е да се научи какво прави даден човек в момента (примерът за бъдеще не се отнася и не трябва да се ползва за бъдеще, тъй като бъдещето е динамично и се променя на база причинно-следствени връзки, демек, не е нещо фиксирано, има избор, има промяна). Чрез система за гадаене, която по същество представлява помощно средство за изпадане в лек ясновидски транс, се достъпи точна информация, то лицето, за което става въпрос- трябва да я потвърди едно към едно и тогава вече може да се каже, че е бил правилният транс, а не фантазията.

Всеки сам трябва да избере какво средство за проверка на реалността му върши работа, защото удобното за един, не е удобно за друг.

В началото за начинаещите е добре да правят редовни проверки на реалността, за да се избегне вкарването във филми на база фантазията.

А сега да се върна на темата за ритуалите. Не препоръчвам да се използват готови ритуали, защото ритуалът всъщност е символна система, а символите за всеки човек са колкото общи, толкова и индивидуални. Т.е. за един символите може да значат едно, а за друг- друго. Още повече, че като се стигне до Liber AOM и ритуалите се изисква да се зарежат. Както и друг път писах из форума- ритуалите са подходящи само за начинаещи, до колкото са нещо като патерица. И съответно няма необходимост да се задълбава върху тях.

Така че и самата задача по частта с ритуала ще е не да се повтори ритуалът, даден от П. Карол в неговата книга (макар че ако някой го влече- не е чак забранено, само е непрепоръчително), а да се създаде собствен ритуал- без ограничение е дали ще се спрете на някоя класическа схема за изграждане на ритуал или ще е нещо ваше, дето няма второ такова (като примера с моливчето или нещо друго). Няма ограничение дали ще е нещо сложно или ще е нещо много просто. Гледайте на ритуала като на театър, чиято цел е да ви подпомогне да изпаднете в транс. Единственото условие е да ви харесва какво правите и да се чувствате добре, докато изпълнявате ритуала си. На този етап няма да се прави следващата стъпка- с обвързването на ритуала с магия. Самият Карол не е дал такива техники или изисквания- не е задълбал, защото ритуалите не са магия и не е счел за необходимо да задълбава. Прави се ритуал с обучителна цел, колкото да се запознаете с какво е това ритуал и за какво служи- без нищо повече.

Когато се приключи със създаването на собствен ритуал, ще продължим с осъзнатото сънуване, после - и с поне една система за гадаене (или повече, ако не се избере само една).

Автор: The Shadow


Познанието е само за тези, които са готови да жертват време и усилия, за да се сдобият с него.
 
theshadowDate: Понеделник, 29.Aug.2016, 8:05 AM | Message # 6
Админ-ДИКТАТОР
Group: Администратори
Messages: 4807
Reputation: 86
Status: Офлайн
Понеже Цеци Вихронрав написа-

"Ритуала изисква повтаряемост и не търпи промени или импровизации. Поне така пише в тълковният речник."

За речника- предполагам е визирано религиозни ритуали- там догма и прочие и да, онзи вид не търпят промени, но в магията въпросът не стои точно така... А особено пък в хаос магията, която е против всякакви догми...

С информативна цел мисля да дам отново едни материали за ритуалите в магията и неща около тях, в техния класически вид, такива, каквито са били правени преди векове- за обща култура или пък ако някой го влече в някакъв момент да ги възпроизвежда...

Ритуал - КЛИК
Гримоари - КЛИК
Инвокация. Евокация. Инициация. - КЛИК
Пентаграм. - КЛИК
Свещи - КЛИК


Познанието е само за тези, които са готови да жертват време и усилия, за да се сдобият с него.
 
theshadowDate: Четвъртък, 01.Сеп.2016, 7:47 AM | Message # 7
Админ-ДИКТАТОР
Group: Администратори
Messages: 4807
Reputation: 86
Status: Офлайн
Осъзнато сънуване

Питър Карол разглежда съня като средството за излаз в състоянието на ясновидски транс... И... Като средство за разни шарлатании, каквито са "преживяванията извън тялото" и "срещите със същества"... Преди да напиша какво той предлага за овладяване на осъзнатото сънуване, искам да коментирам кое и защо е опасно и също така да разоблича шарлатаниите, които е възприел за чиста монета... Ще отделя повечко място за обяснения, тъй като не става въпрос за безопасни или безобидни неща.

Опасност относно ясновидство по време на сън:

Да- сънят може да прерасне в ясновидски транс, но е по-опасният начин за оказване в това състояние, тъй като контролът над ясновидския транс по време на сън е нищожен. Състоянието на ясновидство по време на сън е опасно не само за озовалия се в него, а и за всеки, на който се гледа в един такъв момент. По принцип ясновидският транс не е от безобидните трансове. Освен това е много по-трудно да се достигне от осъзнато сънуване до ясновидски транс, отколкото от будно състояние на съзнанието до ясновидски транс. Поради това и не препоръчвам осъзнатото сънуване да се използва за целите на ясновидството.

Шарлатании:

- Излизане извън тялото.


Една от най-разпространените шарлатании в днешно време е т.нар. излизане от тялото. Но първо малко предистория и кое е истина, защото където има дим, там има и огън... И до къде стига истината и започва измислицата.

Да- действително мозъкът е в състояние да предостави гледка от страни сякаш. Знае се отдавна от науката. Открито е при изследване на епилепсията- eлектростимулирането на определени части на мозъка е карало хората в някой случаи да “виждат себе си отстрани” – отгоре, отпред или отзад, което често пъти е било съпроводено с усещането, че не са само те, а и че някой ги наблюдава. Резултатите са били публикувани в 2004 година в списание British Medical Journal.

Това обаче не е излизане от тялото, а е дело изцяло на мозъка, който на база видяното през очите продуцира едно външното изображение на тялото в съзнанието. Тази особеност на мозъка може да се прояви при определени условия и да- при операции или някакви определени ситуации- човек може да се види "отстрани" и сякаш излязъл от тялото си. Само дето не е излизал всъщност никъде, а са активирани определени части от мозъка, на които не им е характерно да са активирани по принцип и те предоставят нетипичната гледна позиция.

Съответно на находчивите шарлатани това им се видяло удобен начин да печелят пари - само трябвало да поукрасят истината с известно количество лъжи, за да я направят привлекателна за незапознатите с какво си имат по-точно работа.

Защо излизането извън тялото е лъжа- защото ако се съберат всички любители на излизането извън тялото, даде им се непознат адрес на произволно заведение и се накарат любителите на излизане вън от тялото да си направят въпросното "излизане" и да опишат какво се случва на адреса в него момент, а после човек от адреса също каже какво се е случвало и... И ще се окаже, че няма "излезнали вън от тялото си", които да са познали верния отговор. Ако изобщо успеем да съберем на едно място любители на излизане от тялото с такава задача- понеже скромният ми практически опит показва, че като дойде моментът да демонстрират на практика въпросното си умение и същите се изнизват да бягат с поне 500 км/час.

Уточнение- при ясновидския транс се наблюдава света, но не е излизане от тялото и не трябва да се бърка с излизане от тялото.

- Срещи със същества в астрал, етер и прочие.

Както писах по-горе, активирането на усещането за излизане от тялото често е съпроводено и с усещане, че човек не е сам. Но... Опитът ми като маг, движещ се сред такива среди, показва, че хората въобще не са стигали до състоянието, описано от медицината, а им е прилаган един друг номер, с който са убеждавани, че уж излизат извън тялото си и дори се срещат с разни я същества, я сили и други подобни. Най-често хората са заблуждавани от булевардни книги за магия и окултизъм да изпадат в състояние на медитация или на автохипноза и да си изфантазират излизане от тялото с цел срещи със същества. И поради което и цялата им среща със "съществата" (били те ангели, демони, същности или друго) е една фантазия, която протича в това нетипично за съзнанието им състояние. Неразпознаването на фантазното преживяване вкарва доста хора в големи филми, от които трудно излизат или изобщо не успяват да излезнат.

Непознаването на видовете трансове, неспособността да се отличи кога е достъпена реалността и кога има фантазия, са успешно използвани от мошениците, за да си продават книгите- когато се получи някакъв резултат, пък бил той и подвеждащ, това прави книгите на даден шарлатан по-продаваеми.

Нека се има предвид, че истинското знание за магията и реалните умения в магията- това не се добива чрез закупуване на книга от улицата.

Модерното на шарлатаните е- да се казва, че се излиза в астрал или в етер (и подобно). 

Астралът (от астра - звезда- т.е. ходене до звездите) е измислен от Блаватска и измислицата е допълвана от още други след нея до степен сега мнозина да считат, че не ходят до звездите, а някъде в "тънки" подсветове на нашия си свят или в парарелни реалности, или- каквото там е излъган от булевардните си четива.

Астралният свят или астралът (както и подобните нему) е несъществуващ свят, в който се "попада" след изпадане в транс- медитативен или автохипноза (т.е. изпадане в транс, който не е магически и не достъпва реалността).

Историята на измислицата за астрал е следната- Блаватска е руска шпионка и е измислила астрала като чудесно средство да придобива секретна информация. Заради това и е било забранено да стъпва в някои държави. Техниката за крадене на информация по този начин е успешно използвана примерно върху Алфред Пърси Синет- говорител на британското правителство в Индия, който бил доста суеверен и било лесно да го заблуди. Синет бил вкарван в състояние на автохипноза, принуждаван да издава секретна информация, а след това му било внушено от Блаватска, че се е срещал със същества от звездите.

По-късно измамата на Блаватска се харесала на булевардните автори на книги за магия и окултизъм, като те оставили автохипнозния транс до равнище - срещи с "астрални същества", за хаос магията- егрегори, мисло-форми и прочието.

Другото любимо на шарлатаните място за псевдо-излизане от тялото е етерът. Етерът, към който е развита всъщност идеята на Блаватска за астралния (звезден) свят, е взет като идея от една доказана за грешна по-стара представа на физиците за Вселената. И по-точно- представа на физиците за Вселената от 19 век. В оригиналния си вид от преди няколко века- етерът представлява особена еластична и несвиваема течност, с която се е свързвало разпространението на светлината, като се е приемало, че етер има и в твърдите тела- думата етер е заета от питагорейците, които го възприемали като една от стихиите и го обозначавали с додекаедър (многостен с 12 стени). Т.е. излизането в етер е поредното шарлатанство, с което авторите на булевардните книги за магия и окултизъм си служат, за да правят печалба. Понеже истината не е приятна, за етера шарлатаните пренаписват историята и може да се прочете, че етер е какво ли не (от фин подсвят на нашия, през паралелен на нашия свят, та до квантова плазма и прочие подобно.

ОПАСНОСТ при фантазиите за излизане вън от тялото-
Основното, което трябва да се знае в случая е, че трансовите състояния от вида- медитация, автохипноза, които са основа за излизане в астрал, етер и подобно- категорично не водят до излизане в никакви други светове. Те предизвикват фантазни преживявания, които могат да увредят психиката, ако се бъркат продължително време с реалност.

Техника за овладяване на осъзнато сънуване по Питър Карол.

Първо се подготвя тетрадка и писалка- те се държат близо до мястото за сън и са винаги там. Записват се всички детайли на съня веднага след събуждане. Самата техника се състои в това, че преди заспиване се избира тема за сънуване- за начинаещите се препоръчва да е да се види на сън някакъв обект (реален или въображаем), а като се напредне и да се усложнява това, което се цели да се сънува. Задаването на обект или на тема за сън се постига чрез визуализация на желаното преди да се заспи. Може да се ползват и сигили.

Усвояването на осъзнатото сънуване изисква много време и затова няма да се задълбава в практикума по хаос-магия. Давам темата за осъзнатото сънуване по-скоро като информативна. А за който се интересува от сериозни занимания с осъзнато сънуване и има достъп до закритите секции- може да се включи в практикума за осъзнато сънуване, където всичко е много по-добре структурирано и подробно описано.

Автор: The Shadow


Познанието е само за тези, които са готови да жертват време и усилия, за да се сдобият с него.
 
theshadowDate: Четвъртък, 01.Сеп.2016, 10:38 AM | Message # 8
Админ-ДИКТАТОР
Group: Администратори
Messages: 4807
Reputation: 86
Status: Офлайн
Система за гадаене - карти таро.

Има наистина много версии за това какъв е произходът на картите таро. Някои от тези версии ситуират таро в много ранни периоди, но няма нито едно доказателство, което да подкрепи твърденията им. Дори датирането на 1392г., базирано на таро на Карл VI всъщност е грешно- това таро е от края на 15 век, съхранява се в италианската национална библиотека и е ръчна изработка от северно-италиански тип.

Съобразно запазените исторически доказателства- картите таро са се появили за първи път в Италия около 1450г. , по-точно в Милано, когато се появява тарото на Висконти-Сфорца, от което до наши дни са достигнали само фрагменти, съхранявани по музеите. На това таро се дължи позната ни масово днес бройка от 78 карти. Тарото на Висконти-Сфорца бързо става популярно, най-вече и защото се правело също така и на големи картини, окачвани по стените на благородническите жилища, така че и скоро се нарояват разновидности. Разновидностите са правени от художници, тъй като били предпочитани от аристократи, плащащи добре за ръчно изработено и хубаво изрисувано таро.

През 1465г. се появява първата разновидност- тарото на Андреа Мантеня, който е италиански художник. Тарото на Мантеня е известно и като 50 врати на Бина (третият сефирот в кабала- в превод от ивр. разум, интелект), основано е на кабала и кабалистичното разделение на Вселената. Това таро се състои от 50 карти, разделени в 5 сфери - Небесен свод, Основи и добродетели, Наука, Музи, Обществен статус. Всяка серия е от 10 карти. Някои от изображенията на съвременните колоди таро са заимствани именно от тарото на Мантеня.

А разделението на тарото , което ни е масово познато в съвремието (чаши, мечове, жезли, пентакли), са заимствани от мюсюлманите- имало игра на карти, където това са основните 4 серии, но за целите на таро те малко са променени, примерно в мюсюлманските карти е монети, а в европейските е пентакли.

От там поради това, освен за гадаене, тарото се ползвало и като за игра. И в тази връзка- играта е съхранена и до ден днешен - от французите обаче- jeu de tarot- играе се от четирима играчи и всичките 78 карти.

Най-ранните сведения за използването на тарото като карти за гадаене е от 1527г.- в едни стихове «tarocchi appropriati». По-късно, през 1540г. Франческо Марколино да Форли издава първата книга, в която описва способи за употреба на тарото за гадаене. Книгата се казва "Гадание" и е най-ранната изветна книга за гадаене с таро.

В последствие се появяват всякакви разновидности на таро, като към днешна дата са толкова много, че форумът няма да ми стигне да ги опиша, така че спирам до тук.

Автор: The Shadow


Познанието е само за тези, които са готови да жертват време и усилия, за да се сдобият с него.
 
theshadowDate: Петък, 09.Сеп.2016, 12:31 PM | Message # 9
Админ-ДИКТАТОР
Group: Администратори
Messages: 4807
Reputation: 86
Status: Офлайн
За през таблет- сега за сега от мен толкова... По-натам ще пиша продължение по тарото...  smile

Познанието е само за тези, които са готови да жертват време и усилия, за да се сдобият с него.
 
theshadowDate: Петък, 09.Сеп.2016, 8:44 PM | Message # 10
Админ-ДИКТАТОР
Group: Администратори
Messages: 4807
Reputation: 86
Status: Офлайн
Във връзка с получените запитвания за египетското таро... То е всъщност правено от френския окултист Жан - Батист Питуа през 1870г., към книгата му " История на магията", т.е. мотивите дето са египетски, но родината му на египетското таро всъщност е Франция...  smile

Май материалът ще продължи с кратко описание на по-известните колоди таро... Това като част 2 на материала за тарото и после ще пиша част 3  с техники... Когато-тогава... Че едва целя буквите на този таблет, дето пиша от него...  loony


Познанието е само за тези, които са готови да жертват време и усилия, за да се сдобият с него.
 
theshadowDate: Понеделник, 12.Сеп.2016, 10:13 AM | Message # 11
Админ-ДИКТАТОР
Group: Администратори
Messages: 4807
Reputation: 86
Status: Офлайн
Продължавам с писането...

Обещах да пиша за видове по-известни карти и понеже подкарахме египетското таро... Нека да е с него...

Египетско таро.

Според един мит, т.е. нещо много красиво, но не и истина... Имало едно време в Древния Египет един храм... Този храм бил не какъв да е, а такъв, който имал цели 22 стаи... И по стените на тези 22 стаи имало картини, които пък залегнали в основата на Големите аркани в таро... И тези рисунки били същите уж и в Книгата на Мъртвите... И освен в храма, същите рисунки се нанасяли и в гробниците... Хубав мит, но не е истина... Справка- самата Книга на Мъртвите... Митът се разпространява от някоя си Сара Бартлет и се преписва и преповтаря от нейната книга "Пълно ръководство по гадаене с таро"...

Но Сара Бартлет не е първата, която има подобни хрумвания по отношение на тарото...

Първият, който основополага разпространяването на лъжата за египетския произход на тарото е Антуан Курт де Жебелан (роден предполагаемо около 1719 или в 1725 —  починал през 1784) , който бил френски учен хуманитарист, а също така масон със съмнителни интереси в окултизма и практика да послъгва... Той написал в книгата си "Първобитният свят", през 1778, че тарото е египетско, защото било образувано от египетските уж думи Tar и Rha (Rho)- според него значело "Царски път", но... Египтолозите обявили, че такива думи с такова значение в египетския език няма... Антуан Жебелан просто се изхитрил, за да си продава книгата, като послъгвал, за по-интересно...

Но лъжата му пуснала корени... И до днес добре се е прихванала по света...

За първото нарисувано по тази лъжа египетско таро вече писах... То е всъщност правено от френския окултист Жан - Батист Питуа (с псевдоним Пол Кристиан) през 1870г., към книгата му " История на магията", т.е. мотивите дето са египетски, но родината му на египетското таро всъщност е отново Франция... Освен да добавя, че и Питуа е масон... Т.е. не е случайно, че продължава да поддържа и че доразвива лъжата на Жебелан...

Към днешна дата има няколко разновидности на египетско таро... Най-известното е т.нар. Ибис таро... То е с автор и художник Josef Machynka (превеждат го като Жозеф Мачинка или Йозеф Мачинка- нямам идея коя версия на превод на името на български език е истинната)... Ибис таро следва традицията на Жан-Батист Питуа- с цветни карти, доста красиво направени...

Други популярни варианти на египетско таро са:

1.  "Свещено египетско таро" на К. К. Заин (Албърт Бенджамин- роден 1882 и починал 1951), който имал интереси в херметизма...
2. "Египетско таро" на Х. Иглесиас Ханейро и Самаел Аун Веор- от 20 век...

Автор: The Shadow


Познанието е само за тези, които са готови да жертват време и усилия, за да се сдобият с него.
 
theshadowDate: Понеделник, 12.Сеп.2016, 11:54 AM | Message # 12
Админ-ДИКТАТОР
Group: Администратори
Messages: 4807
Reputation: 86
Status: Офлайн
Таро на Уейт.

Тарото на Уейт е може би най-известното таро. Разработено е през 1910г. от Артър Едуард Уейт- масон, с увлечения в кабала и доста известен с членството си в "Златна зора".

Само да добавя в тази връзка, че Уейт се е занимавал с кабала, че сред митовете за създаването на таро има и такъв за кабала (22 букви и 10 сефирота третирани като основа за тарото и прочие), но са си само това- митове, в които няма истина. Тарото не произлиза от кабала. Обвързването му с кабала е късна преработка на тарото на италианския художник Мантеня, за което писах по-горе.

Рисунките на тарото на Уейт са извършени от английската художничка с американски произход  Памела Колман-Смит, която също е членувала в "Златната зора". Към картите върви книгата "Картинен ключ към таро", която е писана от самия Уейт.

Като цяло се ръководи от по-стари от неговата колода, но размества места на карти, попроменя някои карти... Колодата съдържа не особено красиви рисунки, но компенсира с богата символика...

Това таро оказва огромно влияние върху редица разработки на таро от по-късни етапи и върху доста окултни разработки...

Автор: The Shadow


Познанието е само за тези, които са готови да жертват време и усилия, за да се сдобият с него.
 
theshadowDate: Понеделник, 12.Сеп.2016, 12:56 PM | Message # 13
Админ-ДИКТАТОР
Group: Администратори
Messages: 4807
Reputation: 86
Status: Офлайн
Карти на Мария Ленорман.

По-нестандартни на вид, но все пак- таро, са картите на Мария Ленорман, които всъщност не са на Мария Ленорман, а само системата, по която са създадени е на Ленорман, но това ще обясня малко по-надолу.

Мария Анна Аделаида Ленорман (Le Normand или Lenormand- среща се изписано и по двата начина, съответно и на български може да се види и като Ленорманд) е родена през 1772 г. във френския град Алансон.

С ясновидство Мария Ленорман се е занимавала още от малка-  предсказала на учителката си в манастира, в който Мария била дадена от баща си като дете, че скоро ще го напусне- това се случило така, както Ленорман казала и учителката действително напуснала манастира.

Първоначално Мария работила като продавачка в Париж, но скоро заедно с нейна приятелка открила гадателски салон, в който срещу съответното заплащане, се използвали различни гадателски методи за това кой какво го очаква... Тъй като Ленорман е била действително ясновидка, салонът скоро набрал огромна популярност. През 1793г. въпросният салон посетили Жан Пол Марат, Сен-Жюст и Pобеспиер- на тримата била предсказана насилствена смърт... Разчуло се, но господата наистина така умряли и това донесло още слава на салона. Жан Пол Марат бил разстрелян няколко месеца след предсказанието. Другите двама отишли на съд и осъдени на смърт около година по-късно след предсказанието. След това и познало предсказание за смърт започнали да я наричат Черната Мария.

Славата на Мария Ленорман скоро станала толкова голяма, че при нея дошла и Жозефина- съпруга на младия тогава генерал Бонапард... Още на първата им среща, Ленорман предсказала на Жозефина корона, на което тя не повярвала. Минало време, случило се и едва тогава вече императрица Жозефина пак се сетила за Ленорман. Направила я богата. Сред предсказанията на Ленорман е и гилотинирането на Жозефина и поражението на френската армия в Русия- не и повярвали и за това и предсказание я изгонили от Франция.

Сега дойде момент да обясня защо картите на Мария Ленорман не са на Мария Ленорман. Мария Ленорман е ясновидка и бидейки такава, за нея не е имало никакво значение на какви карти гледа и- като е ставало въпрос за гледане на карти и тя ползвала най-обикновени карти... Но пък е писала много за способа, който използва, за да гледа на картите, а това е бил ясновидски способ, който не е бил базиран на символна система на картите в ръцете и.

Картите на Ленорман не са правени от Ленорман. Те са продукт на реконструкция на способа за гадаене на Ленорман, направена от художничката Erna Droesbeke van Enge, което на български го срещам всякак преведено, но да речем да е Ерна Друсбеке ван Енге - родена през 1952 г. в Антверпен, в белгийско-холандско семейство.

Ерна Енге е имала доста интереси в областта на таро и въпросното таро на Ленорман не е единствената нейна работа. Таро на Изида е правено от същата художничка- официална разработка, а иначе неофициално- карти таро Енге рисувала още от дете. Съответно има определена дарба и това и помага да създаде карти по ползваната от Ленорман система за гадаене, като я облича в символи. Разработката е доста сполучлива. Лишена е от натруфеност и е лесна за употреба. Всяка карта е в зависимост от съседните и карти. Не се борави с обърнати карти.

Автор: The Shadow


Познанието е само за тези, които са готови да жертват време и усилия, за да се сдобият с него.
 
theshadowDate: Понеделник, 12.Сеп.2016, 3:04 PM | Message # 14
Админ-ДИКТАТОР
Group: Администратори
Messages: 4807
Reputation: 86
Status: Офлайн
И това е последната колода таро, която ще разгледам... След което минаваме на практическата част на тарото и продължаваме по Питър Карол, че нещо много се задълба в тарото, а то не е основното за хаос магията все пак... А който се интересува от още неща за тарото- стига да има достъп до съответния практикум- ще се занимава с това там...

Таро на Алистър Кроули (Таро на Тот).

Тарото на Тот е създадено от Алистър Кроули и от художничката Фрида Харис през първата половина на 20 век. За Алистър Кроули нищо ласкаво не мога да кажа- шарлатанин като шарлатанин, но Фрида Харис е друго нещо и тарото на Тот си заслужава вниманието единствено заради нея. Реално погледнато- това е тарото преобладаващо на Фрида Харис...

Колодата се отличава с много вплетена в него окултна символика, включително такава от египетската и от келтската митологии. Красиви карти са, много приятни цветове са използвани.

Тълкуването на картите е правено от Алистър Кроули в написаната от него "Книга на Тот", която не препоръчвам заради кабалистичната интерпретация на тарото, което не е по работата на италианския художник Мантеня, т.е. няма място за кабала в него. Самото име, което Кроули е избрал за книгата- т.е. Книга на Тот (публикувал я под псевдоним - магистър Терион), не само, че не го е измислил той, а и онзи, дето го е измислил, е бил шарлатанин.

Книга на Тот- това е всъщност измислица на някой си Етейл, който си измислил, че през 1783г., някакви си 17 мага се събрали и им дошъл на гости лично бог Хермес, който си асоциирали с бог Тот... И бог Тот им станал ръководител и те си направили едни златни пластинки, на които гравирали рисунки и тези пластинки всъщност били таро... Та тази шарлатания е доста преди Кроули, но на него явно му е харесала и решил да повтори подвига... И да- Кроули успял... Доста по-успешно от световно неизвествия Етейл и тарото със златните пластини... Независимо от успеха обаче- шарлатанията си остава шарлатания...

Препоръката ми е- ако някой иска да ползва тарото на Тот, да се абстрахира от Кроули и да се възползва от труда на Фрида Харис в чистия му негов вид...

Автор: The Shadow


Познанието е само за тези, които са готови да жертват време и усилия, за да се сдобият с него.
 
theshadowDate: Понеделник, 12.Сеп.2016, 3:20 PM | Message # 15
Админ-ДИКТАТОР
Group: Администратори
Messages: 4807
Reputation: 86
Status: Офлайн
Обща информация за гадаенето с картите таро.

Чета по блогове и форуми, посветени на тематиката, една масова заблуда, че картите гледат, картите познават или не познават, че картите имат определени значения... Излизат и книги, в които се дават определени значения на картите таро... На някои места даже авторите им твърдят, че таро и ясновидство- това са две несъвместими едва ли не неща и едното няма нищо общо с другото... Защото който гледал на таро, не му трябвало да бъде ясновидец и не е ясновидец...

Заблуда е, че не трябва ясновидство... Ясновидството е необходимо- без него картите са само една хартия с рисунки на нея... Нищо повече не са... Да- съгласявам се, че тези рисунки са носители на определена символика, но символиката е нещо общо, което не може да определи житейски път... В най-добрия случай- може да е подсказка, до колкото символите в дадена култура се възприемат почти еднакво от носителите на тази култура... Но в рамките на културата също така за един и същ символ двама човека може да имат две съвсем различни възприятия... И понеже сме на змийско таро- давам го за пример- за едни змията е символ на мъдрост, а за други е на агресия... Един колкото и змии да гледа, за него символът е окапазен и нищо няма да излезе...

Аналогично с коя да е като вид колода таро... Без ясновидство- само с разчитане на едни голи символи, а пък и ако са с тълкуване на западни автори, които са носители на съвсем различно схващане на символи от тукашната култура и... И в най-добрия случай гледането на картите таро става доста ограничено и наистина- не ясновидско, а налучквателно или пък ограничено единствено до тълкуване на символика... 

Целта на тарото не е да се тълкуват символи, не е и да се налучква, а да се гадае- затова тарото е ГАДАТЕЛНА система, а не е символна или налучквателна система... Т.е. който иска наистина да работи с таро, трябва да работи с ясновидство... Важи и за други гадателски системи- примерно руни... Когато с руните се гадае- отново се опира до ясновидство... Принципът е един и същ за всяка една гадателска система и ако се усвои- спира да има значение с какво се гадае- дали са карти, руни, камъчета, тревички, бира и т.н., та чак до неща, които биха звучали смешно - да речем - смачкани листчета вестник...

Този принцип понеже не зависи от вида на гатателната система... Затова и с всичко става... Гледа и гадае ясновидецът, а не това, което е в ръцете му, пред погледа му и прочие... Картите таро, понеже за тях иде реч, са патерицата (образно казано) на ясновидеца, за да гадае... И нямат значение... 

Поради това, като застане един човек на среща, да му се гледа и ясновидецът на една и съща карта в две поредни гледания може да каже две коренно противоположни значения, без да е сгрешил в гадаенето... 

Практикумът по таро тук при нас във форума е обвързан с практикума по ясновидство... Хората тук, не се занимаваме да си даваме ей така значения на картите залудо (нищо, че май от страни така изглеждаме), а е нещо повече това, което правим... 

В закритите секции има дадени упражнения за ясновидство... Спрямо картите таро- упражнява се най-лекият вид ясновидски транс, при който се докосва човек до картите... Затова не сме отворили нечие готово тълкувание, а всеки търси вътре в себе си отговорът какво е дадената карта... Като това е общо упражнение... А вече, когато се стигне до конкретно гледане- там като се потърси значението и то е ясновидското значение и може да няма нищо общо с нито едно от значението на картите, които се дават в нашата секция за таро...

Който иска повече информация в тази насока- ще си заслужи достъпа до закритите секции...

Автор: The Shadow


Познанието е само за тези, които са готови да жертват време и усилия, за да се сдобият с него.
 
Форум за магия и окултизъм » Отворена дискусия » ХАОС МАГИЯ » LIBER MMM » LIBER MMM - подредено...
Page 1 of 212»
Search:


magiata.ucoz.com © 2016